Hlavní stránka Reklamační řád

Reklamační řád

      REKLAMAČNÍ ŘÁD  – Supply czech S.R.O



Prodej zboží se uskutečňuje podle ustanovení Obchodního Zákoníku ČR.


Tento reklamační řád upravuje způsob, jakým lze uplatnit ve vztahu ke společnosti SUPPLY CZECH s.r.o. (dále jen „prodávající“) nároky z odpovědnosti za vady zboží.


Na právní vztahy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a fyzickou osobou, resp. právnickou osobou, která není spotřebitelem a na straně druhé, se použije právní úprava odpovědnosti za vady obsažená v Obch. Zák. č.513/1991 sb., v platném znění (doba pro vyřízení reklamace není určena).


Na právní vztahy uzavřené mezi prodávajícím na straně jedné a spotřebitelem na straně druhé se použije právní úprava odpovědnosti za vady obsažená v Obč. Zák č.40/1964 sb., v platném znění (od následujícího dne podání reklamace do 30. kalendářních dnů bez zbytečného odkladu).


Spotřebitelem je fyzická, resp. právnická osoba, která nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.


Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, kterou kupující sám nezpůsobil (i neodbornou montáží), může kupující uplatnit právo z odpovědnosti za vady prodaného výrobku. Konkrétní nárok uplatňuje kupující reklamací na provozovně prodávajícího. Koupí se kupující prokáže fakturou nebo pokladním dokladem s adresou prodávajícího a s datem nákupu, která zároveň slouží jako záruční list, v případě reklamace autobaterie je důležité předložit veškeré dokumenty přiložené při prodeji (záruční list, pokladní doklad nebo fakturu).


Zboží prodávané prodávajícím je určeno k odborné montáži. Odbornou montáží se rozumí montáž v odborném autoservisu, nebo montáž osobou, která má oprávnění tuto činnost vykonávat. Proto je nutné při reklamaci předložit doklad o odborné montáži. Dokladem se rozumí potvrzení o montáži dílu s uvedením technologického postupu, nebo faktura, popřípadě stvrzenka o zaplacení s uvedením vykonaných prací, z nichž vyplývá, že byla na vozidlo (nutno uvést informace v reklamačním protokole viz níže) namontována součástka, která je předmětem reklamace (identifikace podle kódu zboží uvedeném v reklamačním protokolu). V reklamačním protokolu je nutno uvést stav tachometru montáže a demontáže vadného dílu společně s datem a o jaký vůz se jedná (značka vozu, objem motoru, rok výroby, výkon motoru aj. uvedené informace v reklamačním protokolu).


Vady zboží spočívající v jiném plnění, nedostatečném množství, neodpovídající jakosti, provedení a nepřiměřeném obalu lze řádně uplatnit u prodávajícího pouze ve lhůtě 7 dnů od data prodeje. Toto ustanovení reklamačního řádu se nevztahuje na záruku za jakost.




Ten, kdo uplatňuje nárok z odpovědnosti za vady, musí prodávajícímu předložit:
• Vadné zboží
• fakturu nebo účtenku, která prokazuje koupi zboží
• doklad o odborné montáži (je-li vyžadován)